Maastricht-ceramique-wijken-ontdekken-blog-citrytrip-5.jpeg
Maastricht-ceramique-wijken-ontdekken-blog-citrytrip-5.jpeg

Nieuws


SCROLL DOWN

Nieuws


NIEUWS

In een stad waar zoveel gebeurt en waarover zoveel te vertellen valt, zit je nooit stil. Wij in ieder geval niet. We vragen, kijken en luisteren. En we komen in actie. Het hele jaar door. We verzinnen telkens iets nieuws, creëren nieuws en brengen Maastricht in het nieuws. Het laatste nieuws? Dat lees je hier!

Kennissessie-eighty8things-LR-38.jpg

SLIM INSPELEN OP BEZOEKERS
Dat kan heel eenvoudig, volgens Servia van de Laak, expert online destinatiemarketing en directeur Insiders. “Zorg dat je zichtbaar bent, daar waar je doelgroep zich bevindt.’’ Met pragmatische adviezen wist Servia onze participanten te inspireren tijdens de kennissessie op maandag 15 april

MONTAGE 2019 JONGEN VIOOL.jpg

TEFAF & THE CITY
Kapitaalkrachtige TEFAF bezoekers worden met de campagne TEFAF & The City verleid de stad Maastricht te ontdekken. Daar waar kwaliteit van leven de standaard is, wachten tentoonstellingen, art nights, secret music sessions, theatervoorstellingen en meer.

HRIMG_4844.jpg

MAASTRICHT MIDWEEKEND ONTBIJT
Op 28 maart 2018 schoven zo’n 35 ondernemers aan voor ontbijt in The Student Hotel om te proeven, te praten en te brainstormen over het Maastricht Midweekend. Een beknopte impressie vind je hier.

aankomst-kerstman-2017-magisch-maastricht.jpg

AANKOMST KERSTMAN 2017
Net als vorig jaar, kwam de Kerstman weer feestelijk aan in Maastricht. Per Polar Express stond tout Maastricht hem op te wachten op het treinstation van Maastricht. Vrijdag 7 december stond in het teken van de Kerstman!

MAASTRICHT MARKETING EVENT 2018
Op 26 februari organiseerden we het jaarlijke Maastricht Marketing Event voor onze participanten. Onderwerpen als influencer marketing en het sterke merk Maastricht kwamen aan bod. In deze video laten we je zien waar we voor staan. 

G2HP1701160163.jpg

DE DAG VAN DE VLAAI
Op 25 oktober 2017 organiseerden we voor de eerste keer de Dag van de Vlaai. Deze werd nationaal opgepakt met ruim €281.000 aan PR-waarde! Harpers Bazaar, 3FM en Nu.nl smulden ervan… Net als alle bezoekers van Maastricht die dag! 

Kennissessie-eighty8things-LR-9.jpg

FACTS & FIGURES 2018
De award voor ‘Best bekeken website’ in de categorie grote steden van City Navigator en een totale PR-waarde van meer dan 16 miljoen euro. Deze en nog meer facts & figures over 2018 deelden we onlangs met onze participanten. Benieuwd naar wat we deden en bereikten?

maastricht-vrijthof-sintjanskerk-servaaskerk-closeup-kerk.jpg

TOP 5 DESIGN DESTINATIES
Naast New York, Melbourne, Singapore en Brussel verovert ook Maastricht een positie in de top 5 design destinaties van magazine Architectural Digest. Onze wereldstad wordt, onder andere vanwege TEFAF, aangeraden om te bezoeken voor designliefhebbers.

IMG_1965[1].jpg

MAASTRICHT VISITOR CENTER GEOPEND
Na een intensieve verbouwing van 3 maanden presenteren we vol trots ons nieuwe Visitor Center. In deze digitale en interactieve omgeving, worden meer dan 350.000 bezoekers per jaar geïnspireerd om stad en regio te ontdekken.

geluksmomentje.jpg

LIMBURG LONKT
In 2017 heeft de eerste samenwerking tussen VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing succesvol plaatsgevonden. In de vorm van een inspirerende blogsabbatical werden ondernemers uit de regio creatief uitgedaagd de regio op de kaart te zetten.

TOERISTISCHE SAMENWERKING
Samen met Centrummanagement Maastricht lanceerden we de Maastricht Midweekend campagne in 2016. In de 'pilot-fase' werden we al bekroond met de Toeristische Samenwerking Award 2016, die we ontzettend trots in ontvangst namen!

Limburg Lonkt openening_eighty8things_LR-15.jpg

LIMBURG LONKT
Op 27 augustus werd de campagne 'Limburg lonkt' geopend. Een blogreis georganiseerd door VVV-Zuid-Limburg en Maastricht Marketing. Rust, geluk en verrassingen uit de streek, 10 weken lang! Volg blogger Naomi op haar reis. 

rondlopen-koffie-binnenstad-zw-maastricht-marketing-hugo-thomassen.jpg

KWALITEIT VAN LEVEN
Hoe versterken horeca, cultuur, retail en gemeente elkaar om de kwaliteit van leven in onze regio te kunnen blijven koesteren en uitdragen? Als vervolg op de sessie die expert Tony Wijntuin in een kennissessie van KHN gaf, denkt Maastricht Marketing mee over een concrete langetermijnoplossing.

Maastricht Marketing Portret_eighty8things_LR 67.jpg

BENOEMING NIEUWE DIRECTEUR
De Raad van Toezicht van Maastricht Marketing heeft Leontien Mees ingaande
15 november 2018 benoemd als nieuwe directeur van Maastricht Marketing. Zij is daarmee de opvolger van Lars Flinkerbusch.


midweekend valentijn.jpg

MIDWEEKEND VALENTIJNSACTIE
In samenwerking met LBG Hotels hebben we via social media een winactie uitgezet op Valentijnsdag. De liefste inzending wint een Midweekend-overnachting bij Townhousehotel compleet met serenade en chocolade van Darq! Dát is liefde. 

WhatsApp Image 2017-11-29 at 17.42.11 (1).jpeg

NIEUWE MAASTRICHT MERCHANDISE
Samen met lokale ondernemers en andere leveranciers is er een nieuwe lijn ontwikkeld. Naast inspiratie over de stad kun je ook terecht voor waanzinnige cadeautjes. Een echt cadeautje uit Maastricht haal je dus voortaan bij het Visitor Center!

DIALECT OP DINSDAG
Vanaf november 2016 delen we iedere dinsdagochtend om 09:00 uur een woord uit het Maastrichtse dialect via Facebook. Met zo'n 16.000 weergaven, 350 likes en 150 deelacties per post als resultaat. Ons doel is de bezoeker te amuseren en inspireren. 


@VISITMAASTRICHT