CAMPAGNES

Op de kaart, in het land en tot ver daarbuiten. Met onze campagnes willen we bezoekers verleiden, verrassen en verblijden. Samen met ondernemers, organisaties en instellingen, zetten we de stad in beweging. Samen zorgen we ervoor dat de stad bruist. Dat doen we iedere keer weer anders, vanuit een verrassend en nieuw perspectief, gericht op een zo groot mogelijk bereik, met een scherp oog voor de juiste tijd en plaats. Het verhaal van Maastricht vertellen, zo doen wij dat.  

MAASTRICHT IS CULTUUR

Vanuit onze strategische positionering ‘Maastricht, The Good Life Capital’ is cultuur altijd een van de voornaamste pijlers geweest. De komende jaren willen we dit nóg sterker verankeren. Het vertrekpunt hiervoor is de Cultuurstory die we schreven in afstemming met cultuurpartners in de stad. Ook ontwikkelen we een cultuurplatform binnen onze website.
LEES HIER MEER

Filmhuis Lumière Maastricht
 
maastricht-mag.jpg

HOTELOFFENSIEF

Het was een tijdje niet zo vanzelfsprekend, maar Maastricht mag weer. Met de campagnes ‘Maastricht mag’ en ‘Maaaaaaastricht, net een beetje langer zomer’ zet Maastricht Marketing samen met 25 hotels en boekingsplatform hotels.nl  in op slimme social- en online targeting. Met dynamische retargeting richten we ons op de bezoeker die al interesse toonde in bijvoorbeeld onze bezoekmaastricht website. Warme leads proberen we even dat zetje te geven om over de streep te komen. Maar ook publiek dat dezelfde interesses vertoont, verleiden we om te logeren in Maastricht. Hierbij positioneren we Maastricht als veilige, groene bestemming. Een campagne waar we constant vinger aan de pols houden en samen met de hoteliers de campagne zo effectief mogelijk inzetten.
JE LEEST ER HIER MEER OVER

 

DIT IS IN LIMBURG

Een campagne die de Provincie Limburg startte en waar nu ook alle Limburgse toeristische organisaties nauw op zijn aangesloten. Allemaal met als hoofddoel om vrijetijdseconomie veilig en verantwoord op gang brengen. We positioneren Limburg als veilig en verrassend alternatief voor een buitenland vakantie. Spreiding van gasten, weg van de bekende hotspots is hierbij een belangrijk element. Onbekende parels zetten we weg ten opzichte van buitenlandse iconen, dat de bezoeker een positieve verrassing zou moeten bezorgen. Huh, is dat hier?!
BEKIJK EN GEBRUIK ALLE ELEMENTEN UIT DE CAMPAGNE VIA DEZE TOOLKIT.

VVV Neercanne_6850.jpg
 
[Item Maastricht Supports Local] Koningsdag2020-route-eighty8things-HR-8.jpg

MAASTRICHT SUPPORTS LOCAL

Maastricht Supports Local is een initiatief dat de stad verbindt en waarmee we in de huidige tijd krachten zoveel als mogelijk bundelen. Dat doen we samen; met ondernemers en bewoners. Onder de noemer Maastricht Supports Local, delen we wat er leeft. De hartverwarmende verhalen, culturele en gastronomische initiatieven voor thuis en leggen we een extra accent op ‘buy local’, alleen nu even vooral online. Dat doen we via onze eigen kanalen en via de THUIS agenda op thuisinmaastricht.nl. We kunnen de mensen niet naar Maastricht brengen, maar we brengen een stukje Maastricht naar de mensen toe. Zo willen we de culturele instellingen, ondernemers in horeca en retail en andere (toeristische) instellingen blijven ondersteunen in zichtbaarheid zodat ze goed op het netvlies blijven staan bij een zo groot mogelijk publiek.

En in de tussentijd bouwen we achter de schermen aan een stevig plan, zodat - wanneer de stad weer open gaat - Maastricht als good life capital of Europe, sterker dan ooit op de kaart wordt gezet. Als destinatie om te bezoeken én te verblijven.
BEKIJK DE MAASTRICHT SUPPORTS LOCAL PAGINA

 

TEFAF & THE CITY

Tijdens The European Fine Art Fair (TEFAF) in het MECC is Maastricht nog meer de plek voor bijzondere ontmoetingen tussen mensen met een hart voor kunst, cultuur en de mooie dingen in het leven. En die kunnen tijdens, voor of na hun bezoek aan de TEFAF volop hun hart ophalen. Want ook de stad en Euregio bruisen door spraakmakende exposities, theater en muziekproducties, adembenemende dansvoorstellingen en speciale evenementen. Wat is er te doen, waar moet je zijn en wat mag je absoluut niet missen tijdens TEFAF in Maastricht en de regio? Dat ontdek je op www.tefafandthecity.nl.
BEKIJK HIER HOE DE BEELDEN TOT STAND KWAMEN

MONTAGE 2019 JONGEN VIOOL.jpg
 

MAASTRICHT MIDWEEKEND

Deze campagne heeft als doel het kortverblijf van de bezoekers gedurende de week te stimuleren en een compleet andere beleving te creëren. Door een samenwerking met Centrummanagement Maastricht en de ondernemers van Maastricht, is een speciaal aanbod ontstaan waar de bezoeker exclusief gebruik van kan maken. Van zondag t/m donderdag voelt Maastricht net een beetje anders. Hip & happening, met toch die rust en ruimte. Het accent ligt hierbij op extra service en persoonlijke aandacht. Bezoekers kunnen het complete midweekend boeken via de door ons ontwikkelde website.

 

MAGISCH MAASTRICHT

Maastricht staat de hele maand december in het teken van magie. Sfeerlicht is er in overvloed. In bomen en gebouwen. Zelfs de kleinste boetieks geven op memorabele wijze licht. Het Vrijthof is de plek waar heel Maastricht samenkomt om de winter te vieren. Met een reuzenrad, een idyllische ‘Almhütte’, 900 m² overdekt kunstijs, een kerstmarkt met warme chocolademelk, Limburgse vlaai en andere verleidingen uit de streek die lonken.

Maar er is nog veel meer; van een kerststallenroute, een magische stadswandeling tot mini-verrassingsconcerten en tentoonstellingen. Vier de winter in Maastricht! BEKIJK

magisch-maastricht-hugo-thomassen-vrouw-met-lichtjes-vaag-in-achtergrond.jpg
 

EN VERDER…

DE MAASTRICHT VLAAI

Het Bourgondische en gastvrije karakter van Maastricht heeft fooddesigner Annelies Hermsen samen met 5 Maastrichtse kwaliteitsbakkers en 5 bekende Maastrichtenaren vertaald in 5 onovertroffen en authentieke smaken. Dit komt allemaal samen in één Maastricht vlaai. En dat is niet iets waar alleen maar Maastrichtenaren van mogen genieten. Maastricht deelt graag haar eigenzinnige vlaai-ambacht (en cultuur) met de rest van Nederland. BEKIJK

 
couraasj.jpg
G2HP1701060792.jpg
 

DIALECT OP DINSDAG

'Eus Mestreechter Taol’. Het Maastrichts dialect, kennen we (nog) lang niet allemaal. We trekken het lekker lang, spreken het zacht uit en dat is nu juist de kracht. Het Maastrichts dialect staat symbool voor traditie en verbinding.  Dat koesteren we. Ook nu, of misschien juist nu. Ons dialect, onze eigen taal. We zijn er trots op, het hoort bij Maastricht en het is nog echt heel erg van deze tijd. Zo blijkt wel uit de vele reacties die we wekelijks ontvangen zodra er een nieuwe ‘Dialect op Dinsdag’ gepubliceerd wordt via Facebook. Tot ver buiten Maastricht lokt het reacties uit. Het maakt iets los. Herkenning, herinnering en een grote lach. BEKIJK