Merkverhaal

Een merkverhaal is de weerspiegeling van het DNA, zeg maar de kern van een stad of gebied. Een merkverhaal legt de ziel bloot en roept een duidelijk gevoel op. Visie, missie, merkbelofte en kernwaarden spelen daarbij een belangrijke rol. Maar, een merkverhaal komt pas echt tot leven wanneer het zich afspeelt op het raakvlak tussen het nu en de rol die het in de toekomst wil spelen. Er zit dus een zekere ambitie in. We hopen dat ons merkverhaal jou inspireert om het verhaal van onze stad te vertellen en mee te nemen in je eigen communicatie-uitingen.

Maastricht

Maastricht, kosmopolitische stad aan de Maas. Je hoeft niet lang te reizen. We zijn dichtbij. Tussen Aken en Luik, Düsseldorf en Antwerpen, midden in Europa. Wij leven op een prachtige plek op de kaart. Dat zagen de Romeinen al, die hier neerstreken om handel te drijven. Dat zagen de Europese machten die door de eeuwen heen om onze stad vochten. Dat zagen ook de regeringsleiders die de Europese Unie in Maastricht het levenslicht deden zien.

De magnetische werking van deze stad en regio bracht economische voorspoed en een rijke cultuur. Onze innovaties zetten vandaag de toon voor morgen. Hier groeit en bloeit het. Maastricht heeft nóg een troef. Onze volksaard. Hier wordt het leven gevierd. Wij rennen niet, wij lopen. Wij geven aandacht aan elkaar en aan de dingen die ertoe doen. Thuis, in het café en op het werk. Sociale kracht noemen wij dat.

In Maastricht zijn we goed in het samenbrengen van diversiteit. Inwoners, bezoekers, ondernemers, studenten. Bedrijfsleven, wetenschap en cultuur. Dat voelt goed en is voor ons een voorwaarde voor succes. Toevallige ontmoetingen, een goed gesprek, academische kruisbestuiving: hier gebeurt het. Hier heerst een internationale vibe die de basis vormt voor cultuur, innovaties en creatieve topprestaties.

Work hard, play hard. Maar dan op z’n Mestreechs. Er moet genoten worden van het succes. Op de terrassen, in de restaurants, in de musea, in de sjiekste winkels van Nederland. En te midden van een jaloersmakend ommeland. Zo versterken wij ons internationale karakter, de basis waarop onze stad bouwt. Maastricht trekt aan en houdt vast.

De intiemste metropool op aarde. Misschien wil je nooit meer weg...